Zabawy paluszkowe

W załącznikach znajdują się "zabawy paluszkowe", które mogą Państwo wykorzystać do zabawy z dzieckiem. Zabawy te usprawniają funkcje grafomotoryczne dzieci.

Załączniki:
Pobierz plik (BALWANEK,BIEDRONKA.jpg)BALWANEK,BIEDRONKA.jpg[ ]150 kB
Pobierz plik (DESZCZOWY SPACEREK.jpg)DESZCZOWY SPACEREK.jpg[ ]122 kB
Pobierz plik (GRZYBKI, KANAPKA.jpg)GRZYBKI, KANAPKA.jpg[ ]135 kB
Pobierz plik (KOT, MALE RACZKI.jpg)KOT, MALE RACZKI.jpg[ ]152 kB
Pobierz plik (MYSZKA, OKULARY.jpg)MYSZKA, OKULARY.jpg[ ]103 kB
Pobierz plik (PALUSZEK I GRUSZKA.jpg)PALUSZEK I GRUSZKA.jpg[ ]133 kB
Pobierz plik (PIEC MALPEK.jpg)PIEC MALPEK.jpg[ ]140 kB
Pobierz plik (PIESKI.jpg)PIESKI.jpg[ ]160 kB
Pobierz plik (PRZYWITANIE.jpg)PRZYWITANIE.jpg[ ]113 kB
Pobierz plik (UL, ZUPA.jpg)UL, ZUPA.jpg[ ]161 kB

Informacje dodatkowe dla rodziców

 

Za podjęciem jak najwcześniej stymulacji rozwoju dzieci przemawiają następujące przesłanki :

 

- duża plastyczność CUN we wczesnym okresie rozwoju oraz związana z tym możliwość korelacji zaburzeń funkcji i kompensacji deficytów;

                            - możliwość zahamowania rozwoju wielu zaburzeń o postępującym przebiegu, a czasami nawet całkowitego zatrzymania dalszych niekorzystnych zmian;

- małe dzieci są bardziej podatne na stosowane wobec nich programy usprawniania i czynią szybsze postępy;

- ćwiczone postępy są u nich łatwiej generalizowane;

- uczenie małych dzieci jest łatwiejsze, gdyż wiele zaburzeń narasta z wiekiem i utrudnia terapię oraz edukację;

- rodzice małych dzieci mają więcej nadziei, sił, zapału  i wiary, dlatego są bardziej zaangażowani we współpracę ze specjalistami i we własny udział w terapii dziecka.